Projekt partneri találkozó a BME-n

Szeptember elején zajlott a BME egyik európai uniós projektjének, a „TaVie”-nak (Tools for Enhancing and Assessing the Value of International Experience for Engineers) a találkozója Budapesten. A „TaVie” egy hároméves időtartamra létrehozott stratégiai partnerség, amelyet öt Erasmus+ partneregyetem hozott létre. A programot egy spanyolországi egyetem, az Universidad Politecnica de Madrid koordinálja, hozzájuk kapcsolódik négy további intézmény: a francia Ecole Centrale de Nantes, a svéd Kungliga Tekniska Hoegskolan, az olasz Universita degli Studi di Trento és a BME. A „TaVie” projekt lényege, hogy különböző eszközökkel erősítse és értékelje a mérnökök nemzetközi tapasztalatait.
 
 
A projekt ugyan nemrég, tavaly ősszel indult, de a partneregyetemek intézményközi kapcsolatai jóval korábbra tehetők, mivel alapvetően a T.I M.E. (Top Industrial Managers for Europe) európai műszaki hálózatára épülnek, amelynek a BME is tagja.
 
Az intézmények képviselői mindezidáig online tartották a kapcsolatot egymással, elsősorban skype-meetingek és e-mailes kommunikáció révén. A projekt három éves időtartama alatt azonban többször lehetőség nyílik majd személyes találkozóra az egyes partneregyetemek szervezésében, hogy a közös munka még hatékonyabbá váljon. A projektindító meetingre Madridban került sor még tavaly ősszel, a soron következő találkozót pedig  külföldi partnerek kérésére itt, Budapesten tartották, 2019. szeptember 9. és 10. között. Összesen több mint tíz fő vett részt a programon, ahol a partneregyetemek koordinátorain kívül jelen volt a T.I.M.E. hálózat képviselete is.
 
 
A kétnapos program az addig elért eredmények ismertetését tűzte ki céljául, azaz különböző méretű és profilú cégekkel történt interjúk, workshopok és fókuszcsoportos vizsgálatok eredményei kerültek bemutatásra. A kapott eredmények megerősítették azt az előzetes várakozást, hogy fontos a nemzetközi mobilitási programokban való részvétel, de felmerültek váratlan szempontok (pl. az egy-egy mobilitásban való részvétel önmagában nem elegendő), illetve néhány terület specifikus eredmény is megjelent (pl. Magyarországon és Olaszországban még előnynek számít az angol nyelvtudás, de nyugaton ez már elvárt készség).
 
A program interaktív workshoppal is kiegészült, amelyben az eredmények elemzése mellett már a jövőbeni feladatok is körvonalazódtak. Fontos feladat lesz például további háttéranyagok gyűjtése és egyéb fókuszcsoportos vizsgálatok készítése a projekt által ütemezett határidőkig.
 
A soron következő személyes találkozóra várhatóan jövő év elején kerül majd sor, de akkor már egy másik partnerintézményben, amelyhez a részletek egyeztetése jelenleg folyamatban van.
 
– LL –